lördag 23 oktober 2010

lindafridalinneahörnberg,jagälskardig

~* Frida Linda Linnea Hörnberg*~
alla gånger du sett mig le, alla gånger du sett mig gråta.
vi delar skratt och gråt, som om vi äger varandras liv.
du är mitt liv, min livskraft och starkaste stöd.
mina fotsteg,mina andetag och hjärtslag.
du har alltid varit som en syster för mig, en syster jag aldrig fick.
när du flyttade och vi gled åt olika håll, slets mitt hjärta i tusen bitar.
jag visste inte hur jag skulle kunna gå vidare, de va som att du försvann.
men vi har varit starka, klarat oss genom eld och vatten.
alla våra minnen som vi har tillsammans, de går verkligen inte att räkna.
som när vi alltid lekte med kattungarna i höet, när vi körde ner med gräsklippartraktorn i diket,
när vi drog ut internet sladden för att reta dina bröder, när vi "lanade" apberget,
alla gånger vi varit på stan och kollat på folk som gått förbi, alla gånger vi lyssnat på musik,
när vi rullade nerför backen med täcken, när vi åkte bobb bakom mysan,
när vi löshoppade hästarna och när stuttsmattan flög iväg.
du är min ögonsten, min diamant. du betyder allt för mig.
tack för att du hjälper mig att ställa mig upp när jag ramlar,
tack för att du blåser på såren jag skrapat upp.
tack för att jag får dela hela mitt liv med en sån underbar person som dig.
tack för att du är den jag kan lita på mest av alla på denna jord.
tack för allt, tack för kärlek och vänskap.
tack för att du är min bästavän.
jag älskar dig,
för-all-tid.
om jag dör, är du rosen på min kista.
jag ska hålla den vid liv, aldrig låta den vissna.

Inga kommentarer: